Modul A: Evaluace a inovace ŠVP
Okomentovaná
struktura ŠVP s náměty z praxe MŠ, různé možnosti
zpracování jednotlivých částí ŠVP ve vazbě na RVP,
pohledy z praxe – co se osvědčilo, co může být
rizikem, ujasnění vybraných termínů, konkrétní
náměty pro inovaci ŠVP.
Modul B: Metodika a didaktika práce
s dětmi předškolního věku
včetně metod
aktivního učení a kooperativní výuky.
Modul C: Pedagogicko-psychologická
diagnostika
PPD jako nedílná
součást výchovně vzdělávacího procesu. Etapy
diagnostického postupu, diagnostické metody a
techniky, psychodiagnostické metody, etické problémy
diagnostické práce aj.
Modul D: Děti se specifickými
potřebami včetně nadaných
Podmínky pro
vzdělávání dětí se zdravotním znevýhodněním a
postižením, se sociálním znevýhodněním, vzdělávání
dětí mimořádně nadaných; integrace dětí se
specifickými potřebami do běžných podmínek MŠ;
úprava ŠVP podle speciálních potřeb dětí.
Modul E: Environmentální výchova
Tvorba projektů,
integrovaných tematických bloků s environmentální
tematikou a jejich zapracování do ŠVP, TVP. Využití
potenciálu environmentální výchovy tak, aby nebyla
formální a neměla charakter nárazových aktivit.
Ucelený pohled na environmentální výchovu v
podmínkách MŠ,zpřístupnění odborné metodické pomoci
ředitelkám/učitelkám, které se o danou problematiku
zajímají.
Modul F: Metodika výuky cizího
jazyka pro děti předškolního věku
Koncepce jazykové
výuky v předškolním vzdělávání. Identifikujeme
specifické potřeby z hlediska připravenosti učitele,
začlenění do denního režimu školky, význam volby
správného podpůrného materiálu a spolupráce s
rodiči. Užívání médií a dalších technologií ve
výchovně-vzdělávacím procesu předškolních dětí -
výhody i nevýhody.
Modul G: Adaptace na změny
Sebepoznání,
sebehodnocení, seberegulace a tvorba pozitivního
sebepojetí, rozvíjení kognitivních funkcí aj.
Diagnostika a poradenství účastníkům kurzu s cílem
nastartovat efektivně výše uvedené procesy.
Modul H: Motivace
Motivační a
stimulační faktory z pohledu ředitelky/učitelky MŠ a
jejich využívání v praxi.
Modul I: Komunikační dovednosti
Efektivní komunikace
a vyjednávání, komunikace v roli ředitelky/učitelky,
komunikace s rodiči, komunikace s dodavateli a
partnery, zásady prezentace MŠ na veřejnosti.
Modul J: Asertivní řešení
stresových a konfliktních situací
Rozvíjení schopností
pro efektivní řešení problémů (stížnosti, konflikty,
krizové situace v MŠ), vyjednávání, pěstování
dobrých vztahů.
Modul K: Image pedagoga
Zvýšení kvalifikace
pedagogů v oblasti veřejného vystupování – image
ředitele, učitele MŠ, image školy.
Modul L: Rozvoj manažerských
kompetencí pro vedení týmu
Ucelený pohled na
problematiku manažerské přípravy v podmínkách práce
ředitelek MŠ: ekonomika, právo, vztahy MŠ navenek,
personální management, budování týmu).
Modul M: Práce na PC (rozsah 100
hodin)
Rozšíření a
prohloubení znalostí práce na PC s důrazem na
praktické nástroje, dovednosti a specifika pro
využití PC při výuce dětí předškolního věku.Počítač
a malé děti z pohledu současné psychologie, možnosti
využití PC v mateřské škole – cíle, obsahové
možnosti, metodické postupy, nejčastější chyby v
přístupu k dětem a počítači, příklady z praxe.