Cílem projektu je zlepšení
kompetencí pedagogických a řídících pracovníků
mateřských škol prostřednictvím dalšího vzdělávání
pedagogických pracovníků s důrazem na kurikulární
reformu.
Tvorba metodiky
V prvních fázi
projektu byl sestaven tým metodiků, skládající se z
různých kvalifikovaných odborníků na dané téma. V
měsících červen až říjen byla vytvořena metodika pro
10 vzdělávacích modulů: Evaluace a inovace ŠVP,
Metodika a didaktika práce s dětmi předškolního
věku, Pedagogicko-psychologická diagnostika, Děti se
specifickými potřebami včetně nadaných,
Environmentální výchova, Metodika výuky cizího
jazyka pro děti předškolního věku, Komunikační
dovednosti, Asertivní řešení stresových a
konfliktních situací, Image pedagoga a Rozvoj
manažerských kompetencí. Všechny vzdělávací moduly
byly podány k akreditaci v rámci systému DV PP na
MŠMT.
Realizace vzdělávacích modulů
Vzdělávací aktivity
jsme začali realizovat v měsíci září – Asertivní
řešení stresových a konfliktních situací v Mladé
Boleslavi. Seminářů se zúčastnilo 9 účastníků. V
Mladé Boleslavi byl o tento modul velký zájem, proto
se otevřel ještě jeden kurz tohoto vzdělávacího
modulu. V měsíci říjnu – Metodika a didaktika práce
s dětmi předškolního věku v Mladé Boleslavi a
Nymburce,
kterého se zúčastnilo 16 účastníků. V měsíci
listopadu další semináře Metodika a didaktika práce
s dětmi předškolního věku v Mladé Boleslavi a
Environmentální výchova.
V
prosinci proběhl v Nymburce vzdělávací modul
Environmentální výchova. V měsíci lednu seminář Pedagogicko-psychologická
diagnostika v Nymburce. Metodika a didaktika práce s
dětmi předškolního věku v Kutné Hoře. V měsíci únoru
Pedagogicko-psychologická diagnostika v Mladé
Boleslavi. Děti se specifickými potřebami včetně
nadaných v Nymburce. Environmentální výchova v Kutné
Hoře.